Sunday, April 29, 2012

April – våren er på gang

En nydelig søndag våknet jeg opp til i dag.  Jeg var våken kl 0700 og når jeg så været for jeg avgårde nesten på rappen.  Jeg hadde laget klar et oppheng (Paternoster med 2 oppheng og slep) som jeg ville teste ut i dag.  En liten pose reker var innkjøpt i går når vi var og handlet.  Konemoren hadde spist opp alt det andre agnet – makrell.  Er blitt en favoritt hos flere av thai jentene her i distriktet det etter hvert.  Så då måtte det bli reker.  Ellers var jo bait elasticen kommet fra USA, og jeg var litt spent på denne
CIMG4470 CIMG4471
Flatt hav og allerede 5-7 grader.  Kan man ønske mer?
Opphenget ble agna med reker, agnet surra med bait elastic og lempa ut, og der lot jeg det ligge i sånn 10 minutt mellom hver gang jeg sjekket.  Andre stanga ble brukt til vanlig slukfiske.  Lite napp og få.  Men etter en 40 minutts tid ble det liv i meite stanga.  Det var fisk når jeg gjorde mothugg og den gikk rett i bunn.  Men fikk den løs og opp kom ei fin berggylt, som etterpå ble veid til 0.48 kg og 33 cm lang.  Det ble lempa uti igjen.

CIMG4472
Rundt klokka halv ti gikk jeg hjem til kaffe og frokost.  På slukstanga var det et napp, vanskelig å bedømme hva det var, men det virket som en liten torsk, men den slapp ganske fort.  Ikke mer fisk på meite heller.  Men fikk no i alle fall fisk da.
Erfaringen med bait elastic var bra, jeg tror jeg brukte 4 reker av det jeg hadde med.  Agnet satt meget godt og tålte flere kast uten å ramle av kroken. Så jeg skal prøve agnfiske igjen.  Var litt moro det der.
Skitt fiske

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like