Thursday, December 25, 2014

MAIS – konemoren kan foelge med :-)

Hvis du vil at noen skal foelge med deg naar du er paa sjoeen kan du installere denne appen, da kan konemoren kjoere Marine Traffic appen og foelge med hvor du er paa sjoeen.  Det er ikke en riktig AIS og posisjonen din vil kun komme opp paa Marine Traffic sine web sider og app.  Men kan vaere greit hvis du skal paa langtur og vil at noen skal foelge med at du kommer trygt frem uten at du behoever aa ringe hver time og gi beskjed om hvor du er henne.  Jeg har allerede installert denne, og hvis du soeker paa Brutsatree, eller ser paa Marine Traffic kartet paa enten min egen blogg eller bloggen til Husnes Baathavn vil du kunne foelge med meg naar jeg er paa tur eller ute og fisker. 

image

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.marinetraffic.iais&hl=en

Kjekt aa ha, du faar den baade for Iphone og Android telefoner.  Den bruker endel batteri hvis du setter den opp til aa rapportere for ofte, saa sett den til 5 eller 10 minutter hvis du vil spare batteri.  Jeg har uttak til lader i min baat saa jeg lar den rapportere hvert minutt.

Vi blogges

Cover art

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like