Thursday, December 18, 2014

Fortoeynings tips – Smart Snubber

Jeg har enda ikke kommet saa langt at jeg har faatt satt paa strekkavlastere paa min fortoeyning, men det skal gjoeres med det samme jeg kommer hjem.  Jeg fant en ny type paa nettet som jeg har tenkt aa sette paa.  Er det noen som har erfaring med disse ?

image

Smart Snubber heter svenskenes praktiske oppfinnelse. Den festes rett og slett på fortøyningstauet etter behov - uten å for eksempel måtte ha en løs tauende tilgjengelig. Dermed får du fjæring og avlastning på fortøyningen uten noe mas og kjas.

Hvor stor fjæring du trenger kommer an på båtens størrelse og tyngde, samt type tau. Med Smart Snubber kan du oppnå ønsket effekt ved enkelt å feste på flere enheter på samme fortøyning. Den svenske oppfinnelsen kommer i to ulike størrelser, henholdvis 16 mm og 20 mm.

Materialet er forsterket polyuretan, og i følge Unimer er Smart Snubber tross størrelsen både robust og fleksibel og skal kunne tåle flere års bruk og slitasje uten å svekkes. Det er med andre ord ikke størrelsen det kommer an på...

Smart Snubber var ett av produktene som ble nominert til den prestisjetunge Dame Award. Båtmagasinet får opplyst at den vil koste rundt 130 kroner og distribueres gjennom blant annet Watski og Maritim.

image

Vi blogges

boat symbol

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like