Monday, December 8, 2014

Året siste fisketur

Siden jeg hadde laget alt klart dagen før, kunne jeg med god samvittighet ta en liten fisketur i går formiddag.  Regna litt, men med varmekjeledress og støvletter, lue og hansker så fisker man vinterstid uten vansker, som tidligere sagt.

Turen bar igjen bortom containerne ved Hydro Husnes, og i løpet av en time ble det 2 fine paler og en knurr.  Palene ble sporenstreks filetert og det er nå nok til en ny dobbel porsjon med fiskekaker.  Det blir fiksa når jeg kommer hjem igjen.  Ga mor 2 poser med heimelaga fiskekaker også. Man vet i alle fall hva som er i kakene når man lager de sjøl, ikke som man får med seg på Tv2 – 20-30 % prosent fisk osv.

Var en kjapp tur bortom om sjekka rederiet også.  Alle trygt i havn.

Deretter var det hjem og lage komle, jeg lager komledeigen og konemoren former komler, vi fikk godkjent av mammo, så da må det jo være bra. 

Nå er jeg ferdigpakka, billett er skrevet ut, så nå går turen via en overnatting i Bergen og en overnatting i Houston til Ocean Odyssey for 5 ukers arbeid.

Vi blogges om noen dager når jeg er vel ombord.

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like