Monday, January 27, 2014

Svart Søndag–Thomas Harris

Jeg tror ikke jeg har lest noe av han før, men har jo sett Nattsvermeren som er bygget på en av hans bøker

"Svart søndag" av Thomas HarrisMichael Lander forakter sitt eget land, og dets maktmisbruk i Vietnam, Sør-Amerika, Midt-Østen og i Palestina. Nå venter straffen. Det er klart for Super Bowl i New Orleans. Alle samles for å delta i Amerikas største folkefest. Men alle er utpekt til å dø.

Min mening:  Joda, dette var bra og tett spenning. Forstår godt at han er ranket som en av USA beste forfattere. Har jo sett nattsvermer filmene også. Men, angrer litt på at jeg ikke leste den på original språket, oversettelsen var grei nok, men virker av og til litt styltete. Jeg gir boka en 5 på terningen.

Terning:

 

 

Mer fra Thomas Harris

image

Me blogges

man reading a book turning pages and looking back and forth

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like