Wednesday, January 15, 2014

Grensen - Frank Schätzing

En mastodont av en bok, over 1300 sider, heldigvis hadde jeg den paa min trofaste Kindle, saa den tok ikke all verdens vekt i bagasjen.  Men en maaned aa fullfoere

"Grensen" av Frank Schätzing

Året er 2025. Banebrytende teknologi har revolusjonert romfartsindustrien, og det amerikanske selskapet Orley Enterprises har begynt å utvinne helium 3 fra månen. I et intenst kappløp med kineserne konkurrerer de om denne ettertraktede edelgass-isotopen somkan sikre verdens energisituasjon for fremtiden. Den eksentriske konsernsjefen Julian Orley tar med seg en gruppe av verdens rikeste mennesker på et luksuscruise til månen. Samtidig er kyberdetektiven Owen Jericho i Shanghai på leting etter den unge dissidenten Yoyo, som er sporløst forsvunnet. Hun er i besittelse av svært sensitive hemmeligheter. Sporene fører til slutt til månen, der Orleys romturister har gjort en særdeles farlig oppdagelse.

Min mening:  Historien var egentlig ganske god, jeg klarte aa komme igjennom, men tok meg en hel maaned. En mastodont av en bok, som kunne vaert kortet ned til minst det halve. Takk og pris for lesebrett, denne hadde vel vaert halve bagasjen paa helikopteret. Men,, forfatteren faller igjennom paa denne boka. Han vil for mye. Svermen var bra, men denne var rotete til tider og alt for omstendelig. Den havner paa en svak 3 hos meg. Men igjen viser det til hva internasjonale selskaper kan finne paa for aa holde paa inntektene sine.  Storkapitalen kjenner ingen lover, og gjoer stort sett som den vil.

Terningkast.

Han har tidligere skrevet svermen, som jeg har lest og faktisk likte meget godt.  Andre utgivelser som foelger

image

Me blogges

man reading a book turning pages and looking back and forth

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like