Thursday, January 2, 2014

Jul og nyttaar ombord

Andre aaret paa rad med jul ombord.  Tidligere brydde jeg meg ikke saa mye om det (Paa 90 tallet hadde jeg 7 julaftener paa rad ombord), men etter jeg ble gift og fikk ei lita jente vil jeg jo helst vaere hjemme med familien.  Det blir ikke det samme ombord selv om kokk og byssepersonnel gjoer sitt ytterste for aa gjoere det til en hyggelig stund.

image

Utdeling av julegaver har vi og, vi har en tradisjon med at alle vi som er hjemmom foer jul kjoeper 2 gaver hver, slik at det blir nok til alle.  Mange av de maritime er ute i maaneder av gangen, og har ikke mulighet til aa kjoepe gaver.  Jeg endte opp med en grei USB stick for min del, saa det var kjekt.

Men det er lite av norsk julemat, ikke noe pinnekjoett, ribbe eller de 7 slag.  Spekekjoett og spekeskinke finner du heller ikke, norske sildevarianter og lignende er totalt fravaerende.  Og saa er det kun 1. Juledag og 1. Nyttaarsdag det blir laget til noe ekstra god mat.

Til nyttaar ble det hummer (Og det var litt av noen monster( og pattegris, matrosene sto i 5 timer paa dekket og grilla heil gris

alpha1

Photo: Match made in Heaven

alpha3 alpha2

Joda, jeg savner hjemme jula, men satser sterkt paa at neste gang skal jeg vaere hjemme.

Vi blogges

 

Myspace Christmas Animted Gifs

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like