Friday, January 6, 2012

Januar i snødrev

Jaggu ble det tid til en liten times fisketur.  Turen gikk ut til svaberget ved ferjekaia i Utåker, og selv om det så riktig så bra ut når jeg kjørte utover i 12 tida tetnet det til etter hvert som jeg nærmet meg Utåker.  Da jeg kom frem begynte det å snø.  Heldigvis var det vindstille, med en temperatur på rund 1 varmegrad.
Tiden gikk og snøen falt tettere og tettere og etter hvert kunne jeg knapt se over fjorden. Jeg holdt stødig ut, og kast etter kast ble foretatt.  Det var faktisk ikke så kaldt, rulling av røyk gikk heilt fint i snøføyka.
Etter en times tid uten fisk ga jeg opp, Januar turen var i alle fall i boks selv om det ikke ble noe fisk.  Men det er tydelig at det er fisk i fjorden, det kom en liten sjark tøffende inn og å dømme etter størrelsen på måkeflokken må han ha fått fisk.
Så det får holde for Januar, no er det på jobb igjen så får vi prøve i slutten av Februar når jeg er vel kommet hjem igjen,
vi blogges

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like