Saturday, January 28, 2012

Fiskefilet med mos av Rotfrukter

Hine dagen hadde jeg et innlegg om Barmen’s torskemiddager, og dette fauk nesten heilt til topps paa innleggslisten min, som du finner i bunnen av bloggen.  Der listes de 10 mest populaere innleggene til enhver tid.  Saa det er tydelig at fiskeoppskrifter er populaert.  Her kommer en til, sakset fra VG.

Ingredienser

Antall porsjoner: 1
1 fiskefilet (av f eks torsk eller sei)
2 ss créme fraîche
2 ss hakket dill
1 hvitløkfedd, hakket
300 g blandete rotfrukter (f eks kålrot og gulrot) og poteter
1 egg
2 ss smør
salt og pepper
sitron

Fremgangsmåte

Sett ovnen på 200 grader. Del rotfruktene i mindre biter og kok dem i saltet vann til de er møre. Mos rotfruktene grovt og bland med egg og smør. Krydre med salt og pepper. Legg mosen i en smurt ildfast form.

Krydre fisken med salt og pepper og legg den oppå mosen. Bland crème fraîche, hvitløk, hakket dill, salt og pepper i en bolle og hell sausen over fisken. Bak i ovnen i 10 - 15 minutter. Smak til med noen dråper sitronsaft ved servering.

Vel bekomme, jeg tror jeg maa proeve begge de sistnevnte oppskriftene naar jeg kommer hjem :-)

Vi blogges

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like