Monday, January 16, 2012

Furebergs fossen

En populaer fiskeplass blant mange er strandkanten nedenfor Fureberg fossen i Mauranger.  En av de vakreste plassene i Kvinnherad.  Mye Laks og sjoeaure har blitt fiska her opp gjennom aarene.
Mange ganger jeg har kjoert over her har jeg sett folk staa med Polaroid brillene paa og speide etter fisk nedenfor her.  Det er en stund siden jeg har vaert her og proevd men skal se om ikke jeg faar meg noen turer i loepet av aaret, naa naar jeg har tatt opp fiske for alvor igjen. 
Ellers er jo den store spenningen om hva som skal skje med Furebergs Brua, en kjempeforslag er jo den om lyssetting og bygge den om til en virkelig turistmagnet.  Samme firmaet som har satt opp den spesielle skulpturen paa Husnes med skiftende lys har levert inn et forslag til Furebergs fossen ogsaa.
i 2011 har jo brua vaert stengt hauevis av ganger, naar det regner spruter det med stein, og fossen gaar nesten over brua til tider og da blir det stenging.
Vi faar se hva som skjer, vi blogges
Johnny

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like