Saturday, November 22, 2014

Dødt hav denne gangen

Etter å ha etterfylt litt olje tok jeg igjen turen utpå på Fredagen.  Over til Tveitøyene bar det. Men det var ikke like mye fisk i dag.  Et par timer over grunna ga kun en pale, men hadde også et solid napp med et par kraftige hugg som var større fisk. Deretter rak jeg litt på innsida av øyene, og mellom Bleikjo og Store Tveitøy uten å få mer fisk.

Jeg satte deretter kursen hjemover, stoppa en halv time over Husnes grunna uten resultat.

Nå har jeg notert ned artikkel og ordre nummer på kalesjen, tenkte jeg skulle se om jeg kan montere på Hansen toppen.

Hansentoppen er en formsydd presenning som dekker taket på kalesjen. Kalesjen beskyttes dermed mot måkeskitt, veistøv og lignende. Med Hansentoppen blir behovet for kalesjevask og rengjøring mindre. Hansentoppen er laget av en slitesterk og vannavvisende ensidig belagt PVC. Den har en glatt overflate og er lett å rengjøre.

Jeg har fått opplyst at det koster rundt 3000 kroner.

I dag er det ned og kjøpe plate og skjære til ny benk til styrbord side bak.  Vannfast må til !

Vi blogges

Fishing Boat

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like