Wednesday, November 13, 2013

Rebtel – bedre enn Skype?

Mange kjenner nok til Skype for billig telefoni til kjente og venner i utlandet.  Andre apper/program finnes ogsaa.  Selv om Skype naa har faatt baade Video og integrasjon mot FB synst jeg kvaliteten og stabiliteten er blitt daarligere.  Jeg nevnte Line tidligere som et alternativ.  Men mitt alternativ er Rebtel.

image 

Rebtel finnes som app til din mobiltelefon og har et par meget gode fordeler.

  1.   Aa ringe med Rebtel er billigere enn Skype, i alle fall til Thailand fra Norge
  2. Du trenger ikke Wifi eller 3G/4G for aa ringe med Rebtel

image

Ellers har Rebtel mange av de samme tingene, selv om de ikke har videotelefoni enda, men ellers har de mange andre ting som er det samme, du ringer gratis fra Rebtel til Rebtel abonnement.

Grunnen til at du ikke trenger WiFi eller data trafikk er at Rebtel ringer til et lokalt nummer i Oslo som viderekobler samtalen din over internett.  Hver gang du ringer et utenlandsk nummer kommer det opp et spoersmaal paa telefonen din om du vil ringe normalt, eller med Rebtel enten via Wifi/Data eller lokalt nummer i Oslo.  Naa naar mange abonnement i Norge har frii baade samtaler og SMS er jo dette et meget godt alternativ.

image

Saa du slipper aa tenke paa aa starte appen foer du ringer, slik som med Skype.

Samtalekvaliteten blir av mange betraktet som adskillig bedre enn Skype .  En annen ting jeg kan nevne er at support er meget god, og meget rask.  Jeg maila de og ba dem overfoere penger fra min Rebtel konto til kona’s.  Det gikk unna paa en time.  Etter jeg hadde dette spoersmaalet ble appen oppdatert bare noen timer senere med muligheten til aa overfoere penger til andre Rebtel brukere.  Knallbra. Legger du inn 10US$ har du i ukesvis for ikke aa si maanedsvis.  Beroende paa hvor mye du ringer. Se blogg under for andres vurdering.

http://qbishkingstar.blogspot.com/2013/02/skype-vs-rebtel-which-is-better-for.html

Du finner den paa Google Play og Appstore

Me blogges

Mobile graphics

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like