Monday, February 22, 2016

Yanmar maskinist

I helga var jeg gressenke mann, kone og datter for over til Stord, der det var en eller annen innvielse med thailandske munker og greier, overnatting hadde de også ordna seg.

Fisketurer ble det både lørdag og søndag, lørdagen ble det 1 krabbe, og 10 fine paler samt 2 lyr.  Søndagen var jeg bare en liten tur utpå og henta krabber, 6 flotte krabber var det da.  Skulle lage middag til konemoren og vetlo kom hjem.

image

Man tager en svinestek, deler den 2/3 ned i ca 1 tomme tykke skiver, stikker inn epleskiver mellom, strør over et lag med brunt sukker, og legger baconskiver over.  8 timer på low i slow cookeren og du får et fantastisk måltid.  Konemoren var vel fornøyd etter en strevsom hjemreise, der ferja fikk maskinproblemer og måtte returnere til Skjærsholmane og deretter bytte av ferje.

Men god middag ble det uansett.

Mandagen opprant med en tur på sjøen, 4 flotte krabber og 1 stor lange i teinene, ganske rolig på sjøen men lite fisk

image

Etter jeg kom inn fyrte ove i gang Yanmar’en i snekka si, men det gikk ikke lange tiden før den stoppa.  Jeg bort for å sjekke og fant forfilteret fultt i vann.  Tappa ut, lufta ut og sveiva i gang igjen.  Vi måtte tømme filteret 4 ganger før det så ut til å bli slutt på vannet.  Men det gode var, batteriet som jeg lada opp for han, så ut til å være i bra stand og tålte gjentatte starter. 

Konemoren stelte i stand med Curry krabbe til middag i dag, nam nam.  En av mine absolutte favoritter. Vetlo liker dette også

image

Vi blogges

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like