Saturday, February 20, 2016

Håndballskule og masserømming

Torsdagen var jet utpå og fant 3 flotte krabber, trodde jeg skulle være smart og legge de i den ene store teina jeg hadde for å samle opp en del krabber til helga for en kompis.  Fiska litt også,  sjøl om det blåste bra, et par paler ble resultatet, de ble sporenstreks filetert og lagt i grovsalt for mer seilaks.

Jeg la også den forrige batchen i seilaksfarge og røyksyre, så det blei gode 3 glass med denne delikatessen.

Ut på ettermiddagen var det bort i Husneshallen, vetla var påmeldt håndballskulen med elitespillerne fra Fyllingen.  Og dette var populært, de lærte mye nytt, fikk drakt og Sushi i pausen og var godt fornøyd.  Men hun var utslitt når hun kom hjem, beina ville ikke gå mer sa hun.  Og dagen derpå var det antydning til gangsperr.

Fredagen var det utpå igjen, 3 nye krabber var kommet,  men da jeg dro opp storteina, var det bare et stort hol igjen der etter de forrige 3 jeg hadde lagt inn for oppbevaring.  Fan og.  JaJa, må vel til og enten lage meg eller kjøpe ei skikkelig samleteina.

Tusla igjen over fjorden utenfor Flatøy og fikk 6 flotte paler, den største på 1.4 kilo.  Fileterte og ga dem bort til mor, som forvandla dem til masse flotte, gode fiskekaker.

Idag skal jeg igjen ha meg en tur utpå,

Vi blogges

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like