Monday, November 23, 2015

Traktaten- Hogne Hongseth

 

Norsk thriller fra oljebransjen, kan det vaere noe ?

"Traktaten - varsleren" av Hogne Hongset

En politimann blir interessert i en enkel ranssak, og finner spor inn mot både norske og internasjonale oljeselskaper. En teknolog i Norsk Hydro oppdager at en utbyggingssak på sokkelen blir manipulert. Saken har politiske overtoner, og mektige aktører opererer i skyggene. Gjennom tilfeldigheter møtes politimannen og teknologen, og opprullingen fletter sakene tettere og tettere sammen. I fellesskap nærmer de seg krefter som på ingen måte ønsker at noen skal få innsyn i det som foregår

Min mening:  Knalldeby om spillet på norsk sokkel. Og at dette skjer også i Norge er jeg ikke i tvil om. For en som har vaert rundt om i verden og sett hvordan oljeselskapene farer frem er dette meget realistisk. Oljeselskaper snakker helse, miljø og sikkerhet, men med en gang profitten trues kastes alle prinsipper overbord. En 6 på min terning.  Jeg gleder meg til fortsettelsen.

Terningkast

animated-dice-image-0047

 

image

VarslerenSkyggenHevneren

Vi blogges

read_e0

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like