Sunday, November 22, 2015

Gratinert krabbe - Dette maa proeves

Ja naar jeg er blitt selvforsynt med krabbe, saa er det paa tide aa proeve noe annet enn Curry Krabbe, og krabbe Naturell.  Hva med denne, tror jeg proever den naar jeg kommer hjem.

 

Opp_KrabbeGratinert

For 4 personer. Tilberedningstid: 30 min. Vanskelighetsgrad: Middels

4 krabber, kanskje mer hvis det er lite mat.  Men bruk kun 4 gratinerte krabber………..
1 ss smør
1 ss hvetemel
ca 1,5 dl kaffefløte
1/2 rød chillipepper i små terninger
4 hakkede ansjosfileter
2 ts ansjoslake 1 ss hakket gressløk
salt og pepper
1 dl revet ost
2-3 ss griljermel
I ovn 250-275 grader i ca 15 min.

Rens krabbene og ta ut alt krabbekjøttet. Vask og tørk krabbeskjellene.

Smelt smøret, rør inn hvetemelet og spe med fløten til en fyldig saus, Tilsett chillipepper, ansjos og ansjoslake og la sausen småkoke i to-tre minutter. Rør inn gressløken og krabbekjøttet og smak til med salt og pepper.

Fordel stuingen i krabbeskallene, dryss ost og brød over og gratiner skallene midt i ovnen til skorpen er gyllen.

Serveres med brød og salat.

 

Vel bekomme, vi blogges

Crabs graphics

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like