Saturday, November 28, 2015

5 gratis Windows alternativer

Ja endelig har jeg gjort det.  Har laga meg oppstartbare USB disker med baade Windows og Linux.  Grunnen er et tilfelle jeg hadde sist sommer, kom hjem fra Thailand paa Fredagen og skulle reise ut paa Soendag.  Men hei, naar jeg fyrte opp PC’en for aa skrive ut billetter og annen info var det stopp.  Den sto i 7 steiner.  Proevde et par ting foer jeg ga opp men ikke kjangs.  Heldigvis hadde jeg en laptop (Som ikke var tatt ut av kartongen den var kjoept i for 2 aar siden engang)  Fyrte den opp, installerte office programmer og annet jeg trengte, blant annet drivere til skriveren og fikk no heldigvis skrevet ut allt jeg trengte foer jeg skulle reise. 

Men det var jaggu ete meg et stress.

Senere fant vi ut at det var hard discen som hadde tatt kvelden, og en kjenning hjalp meg aa installere Windows paa nytt.

I dag er det jo sjelden man faar med CD eller DVD med program varen.  Jeg har naa laget meg en oppstartbar USB disk med Windows 7 og Ubuntu.  Dagens Linux versjoner er saa enkle at alle som har brukt Windows finner seg fort til rette.  Fremgangsmaate for aa laste ned disse og lage til en USB disk finner du i foelgende artikkel, gjoer det du ogsaa.  Det kan redde deg en dag.

 

http://www.dinside.no/934725/fem-gratis-windows-10-alternativer

 

 (Skjermbilde: DinSide Data)

Vi blogges

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like