Wednesday, October 21, 2015

For noe jævla dritt

Den tullingen som fant opp det vannutskiller filteret som sitter i småbåter skulle ganske enkelt vært skutt.  For en idiotisk patent.  Jeg skifta hovedfilteret på motoren på lørdag, enkelt og greitt.  Så var det vannutskiller delen da.  Første forsøk endte med at glasset sprakk.  JaJa, venter til Mandag for å kjøpe nytt, da jeg skulle til Bergen allikevel.  Fikk tak i nytt på Maritim i Bergen til den nette sum av kr 249.

Tirsdagen kom, bort å prøve å sette på den dritten, og jeg var ekstra forsiktig denne gangen.  Men ikke tale om å få det tett, så teite jeg litt til da, og crack.  Der for det andre glasset.  Ringte over til den lokale forhandleren, og hun hadde ikke flere glass, men kom med et godt tips.  Sett på en DP1000 adapter så kan du bruke vanlig spin on fuel/water separator filter der.  Og det kjøpte jeg, Adapteren kosta 480, og nytt filter 233.  (De gamle FF167 kan ikke brukes da, så der var det 220 spenn i vasken), Jeg over med mopedbilen til kona, (Slepper tunnel avgiften da), og hjem igjen og prøve å få på dette da.  Joda, 2 minutt og få adapteren på, fykkte filteret med diesel og skrudde på, og voila, start med en gang.  Lot motoren gå et kvarters tid og bare velstand.  Så det var en god investering, jeg anbefaler alle med det toskete filteret å gjøre det samme. 

Du finner det hos din lokale forhandler, eller de kan bestille det

image CAV adapter

DP1000 adapter

Det er mange dieselmotorer hvor  » CAV» dieselfilter står montert. Når du skifter disse filterelement er det mye arbeid. Det tar tid, pakninger og o-ringer skal tilpasses, ofte blir det mye dieselsøl og lukt.

Hvordan løser DP1000 problemet?

DP1000, et adapter som enkelt monteres opp i eksisterende » CAV » filterhode.  Du trenger dermed ikke montere nytt filterhode men beholder det eksisterende.

DP1000 bruker spin-on drivstoffiltre som er mye enklere å montere. I tillegg kan man da bruke filter med bedre partikkelfiltrering og som er vannutskillende.

 

Vi blogges

File:4-Stroke-Engine-with-airflows.gif

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like