Thursday, October 22, 2015

Fikk fisketur allikavel

Joda, selv om båten var stillestående, fikk jeg meg en tur på Søndagen som var, broderen har også båt.  En flott Fram 25 med 33hk Yanmar.  Vi for ut tidlig på søndagsmorgen i det vakre høstværet.  Dro over til Ånuglo tangen og la oss til å fiske over grunnene der.  8 lyr, 1 pir og 1 knurr ble det på et par timer.  Siden det var broderens båt, tok han fisken denne gangen.  Den ble malt opp og ble til 2 flotte fine fiskepuddinger.  Vetlo var til middag hos Onkel Ove på mandagen og ga beskjed om at fiskepudding var godt.  Så det var jo topp.

Men Tirsdagen ble båten klar som sagt.  Nye filtre installert og bare velstand.  Onsdagen dro jeg ut i halv 10 tiden, og satte 4 teiner, må ha mer krabbe.  Har enda 2 teiner til som jeg hiver ut i morgen, men trenger en blåse og litt mer tau.  Så får vi håpe det blir noen flere krølle krabbe :-)

Det var surt og kaldt så det var ikke noen ide til å fiske.  I tillegg var det middag med mor, Ove og Unni på besøk.  Fiskegryte med høstens grønnsaker står på menyen, en rett som er blitt min favoritt rett med fisk.  Du finner den på godfisk og flere andre plasser.  Lett og lage og smaker himmelsk.

Får se om det blir en tur Torsdagen

Vi blogges

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like