Friday, August 28, 2015

Ny krabbe i teino

Fikk meg jaggu en tur utpå i dag også. Var egentlig meningen å dra til Langevåg på kystkulturdagene i dag, men med litt vind kansellerte vi det.  Så jeg for nordom Ånuglo på grunna der.  2 fine lyr havna i stampen sammen med 2 makrell.  2 knurra beit også på, men blei lempa på havet igjen.  Jeg dro deretter på innsida av Flatøy der enda en makrell havna i stampen. 

Deretter for jeg bort og sjekka teinene, der søstera til han dagen før hadde tusla innom.  For det var meir mat i den enn den i går,Så tusla jeg bort på Husnesgrunna og fikk enda ein makrell. 

Deretter var det hjem, makrellen ble gitt til mor, mens lyren ble filtetert og salta, skal bli seilaks.  Like godt med lyr som sei synst jeg.

Deretter hadde jeg en hyggelig chat med en gammel kompis, som tipsa meg om flere fiskeplasser over på hi sio.  De er behørig plotta inn på kart.kystverket.no, og delt med broderen. SOm jeg har nevnt tidligere i bloggen til Husnes Båthavn er dette en grei side, du kan lage og eksportere ruter, plotte punkter for fiskeplasser osv.  Bare registrer deg, så kan du legge opp dine egne ruter og punkter.

Vi blogges

Image result for animated gif makrell

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like