Thursday, August 27, 2015

Første krabbe i teina

Fikk meg en tur utpå i dag også, det bar over til Flatøya som vanlig, men første reket utenfor ga ikke noe resultat.  Flyttet meg deretter på innsida der det beit på ein fin torsk på gode 2.5 kilo, 2 lyr fant også veien i stampen før 50 kroners kinesersnella  (Som har virka i ett år og gitt mye fisk) tok repern.  Vel Vel, \tok på neste snelle og dro opp 2 fine lyr også.

Deretter dro jeg rundt Ånuglo og prøvde meg på grunna utenfor Ånuglo tangen, og der beit det jevnt og trutt.  8 nye lyr fant veien til stampen.  Ser ut til å være en lovendes plass der borte, og det likke fint i ly for sørvesten som vi ofte har her på vestlandet.

image

Deretter dro jeg for å sjekke krabbeteinene, i går var det kun en sandskrubbe på rundtr halvkiloet i eine teina, men i dag hadde en krabbe, som så vidt var over minstemålet funnet veien til ene teina.  Den ble behørig kokt etter jeg kom hjem, men det var ikke mye mat i den, vetlo spiste den med god samvittighet anyway.  Middag i dag var hjemmelagede fiskekaker med steikt ris.  Mmmmmm, man har det godt.  Det er faktisk første krabben jeg har fått noengang.  Teinefiske er nytt for meg..  Skal snart sette flere teiner,l må bare kjøpe et par blåser og mer tau.

Deretter var det filetering  til den store gullmedalje, mor fikk torsken ferdig filetert, og resten ble filetert og satt i kjøleskapet hjemme i lag med noe ferdig filetert fisk som ble tatt opp fra fryseboksen, i morgen er det fiskekake steking.  Jeg lager deig, konemoren steiker.

Vi blogges

Crabs animal graphics

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like