Tuesday, August 11, 2015

Det kan bli langtur – rederiet ekspanderer

Det kan bli langtur paa meg naar jeg kommer hjem, jeg har vurdert aa bytte bobilen mot en snekke, siden Ove er interressert.  Jeg ble kontaktet angaaende snekka her, en 23 fots Dahl snekke oppe i naerheten av Kristiansund. Sitter en 32 hk Vetus motor i den (Samme basemotor som i min) og den gjoer en 7-8 knop.  Jeg har jo kartplotter med alle norske kart innlagt, saa jeg vurderer faktisk turen.  Vil nok ta 4-5 dagen.  12 timer om dagen blir ca 85 nm.  Og jer er jo avhengig av godt vaer ogsaa, siden jeg maa utaskjaers et par strekninger, blant annet rundt Stadt.

  058

054 055

050 049

Men det blir lang, 270 nm omtrent.  Og aa faa bobilen opp blir jo ogsaa en utfordring.

image

image

Vi faar se hva det blir til

 image

Vi blogges

Boats graphics

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like