Tuesday, August 12, 2014

Lokale fiskeplasser – Nyleite

Jeg traaler nettet etter fiskehistorier og fiskeplasser flere ganger i uka.  En arikkel fant jeg i Huglo.no

http://huglo.no/2014/05/sann-fiskehistorie/

Fiskeskrytebilde

Detta var resultatet etter en fisketur til Nyleite.  Saa da begynte jeg aa lure da, hvor tjusan var dette.  Jeg skrev en mail til redaktoeren og fikk hyggelig svar tilbake.  Nyleite er soer for Huglhammaren mot Hidle.  Her er det et plataa det ofte staar stor sei rundt 120m dyp, men det maa vaere paa floeende sjoe og nordgaaende stroem.  Saa vidt jeg kan doemme av kartet maa det vaere plataaet der det viser 126m her det er snakk om.

Vel faar kjoepe seg ei baatstang med 250m paa og proeve en dag i fremtiden.  Skitt fiske.  Har du tips til andre fiskeplasser i fjorden, skriv en kommentar.

image

Vi blogges

animated-fishing-image-0006

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like