Saturday, August 30, 2014

Ikke mye fisk foreløbig

Etter å ha kommet hjem har jeg kommet meg utpå 2 ganger allerede.  Torsdag var jeg i Husnesbukta over grunna og i Breidvika.  1 bra lyr og 1 kilo’s torsk ble resultatet etter 2-3 timers fiske.  Ikke mye aa skryte av.

Men det ble sporenstreks filetert og salta, skal lage seilaks av det.  Så Søndag skal det tas ut av saltet og skylles, og så i røyksyre og farge et døgns tid.

I går var konemoren med meg ut, vi for over fjorden og inn Onarheimsfjorden der vi prøvde oss rundt Fjæreflua et par timer.  1 lyr som vi mista heilt i begynnelsen og 1 makrell til slutt blei fiskefangsten.  Men vi fikk opp en blekksprut imellom også, men den blei lempa på sjøen igjen.

Men satser på nytt i helga, venter fremdeles på multifilament snøret mitt fra Kina, før jeg tar meg en tur til Nyleite.

Vi blogges

animated-octopus-image-0023

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like