Friday, February 21, 2014

Den koseligste turen

Travelt i dag, alltid noe å gjøre før man skal på jobb.  Denne gangen var det en søknad til et nytt land båten skal til.  I tillegg var det dagen før vinterferien, og alt skulle hjem fra skolen med vetlo i dag.

Ut på ettermiddagen etter stafetten i skiskyting for kvinner bestemte jeg meg allikevel for å ta en spasertur.  Plutselig var det ei lita ei som sa, pappa, jeg vil være med deg.  Litt skeptisk var jeg, men bestemte meg for å la det stå til.  Vi la ut på en tur rundt Søral sløyfa.

image

Jo visst gikk det saktere, men mer underholdende tur har jeg aldri hatt.  Vetlejento fortalte eventyr om troll og prinsesser, fant fotspor fra trollet i skogen, og lurte på ditt, dott og datt.  Pappa ka er dette var standardspørsmålet gjennom heile turen.  Jeg koste meg, og at vetlo gikk den dobbelte distansen er jeg sikker på, det var frem og tilbake, springing, og hinking alle veier mens hun skulle sjekke ut alt hun fant på veien.

Dette skal jeg gjøre flere ganger, du bruker jo like mye energi på distansen uansett hvliken tid du går den på, selv om det ikke er noen kondisjons trening lenger.  Tusen takk til vetle Pai for en kjempeskoselig tur. Er jo tydelig at lille jento vil trena, se ho på mølla under.  Mammo traska heime på mølla når vi gikk tur, hun ville ikke ut i regnværet.

Me blogges

image

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like