Friday, December 21, 2012

Ombord i Gilavar

Etter flere dager paa hotell pga daarlig vaer for helikoper ankom jeg endelig nye baaten.  M/V Gilavar var baaten jeg skulle paa denne gangen, hvor lenge det blir for aner jeg ikke, vi faar se.image

Gilavar er en av de gamle Geco baatene, tidligere Geco Gamma og bygget paa tidlig 80 tallet.  Noen forandringer er det blitt, men jeg kjente meg godt igjen siden jeg har noen aar paa gode gamle Geco Beta paa oesten sent paa 90 tallet og tidlig i dette aarhundret.  For aa vaere en over 30 aar gammel baat holder den seg godt, og har bedre lugarer enn for eksempel de nye X-bow baatene vaare.  Men den er bygget etter norsk standard og det sier vel alt. 

Navnet Gilavar betyr foelgende – sakset fra Wikipedia

Gilavar is a name of the warm southern wind which blows across eastern Azerbaijan and particularly in Baku and Shamakhi throughout the year. Gilavar is one of the two main winds that dominates Baku, along with Khazri.

Saa naa laerte du kanskje noe nytt enda en gang ?

Dagene i Baku gikk sent, heldigvis hadde de WIFI paa hotellet inkludert i prisen, saa det ble sett noen filmer paa min trofaste Kindle Fire, Netflix funka ikker over her men Movietube gikk helt fint.  En litt daarligere applikasjon, men det gikk noen filmer ja.  Baade TV, Radio og film tjenester funker fint paa Kindle Fire, naar du hacker den.  Saa lytta til P4 noen timer, leste litt, og saa ny film.  Og slik gikk no dagan …………

image

 

Vi blogges

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like