Saturday, December 29, 2012

Kindle Fire – apps

2 flotte apper jeg har lagt inn paa min Kindle Fire, er News24 og Thai TV.  News24 har flere engelskspraaklige nyhetskanaler som sender via WEB. Og naar man har fri tilgang paa Wi-Fi paa mange hoteller og andre plasser er det jo greitt aa vaere oppdatert.  Man faar inn baade CNN, BBC news og Sky News, samt Aljazeera og et par andre.  Kindle Fire min er den originale, bare hacket.  Den foelger meg paa tur overalt, og jeg skal ikke ha noe IPAD til tusenvis av kroner naar min gjoer det jeg trenger.  Det eneste er at jeg ikke kan legge inn Skype, da den ikke har mikrofon.  Men Skype har jeg da lagt inn paa mobilen.  I Azerbaijan var det jo kjekt, mobil pr minutt kosta kr 27, og jeg ringte hjem for 2 oere minuttet eller noe saant med Skype.  Kjoeper nok nyere Fire senere, men ikke hast da jeg er vel fornoeyd med min.
image
image
For norske nyheter kjoerer jeg en egen app med de fleste norske aviser og magasiner, samt txt tv appen.  NRK appen er ogsaa grei, men faar ikke  NRK TV til aa virke etter at de skifta tidligere til ny software.  Men det er ikke noe problem, kan jo fremdeles kjoere videoklipp fra TV2 nyhetene, som er paa den norske nyhetsappen.
En annen TV app jeg liker godt er Thai-TV.  Den kjoerer alle Thai kanalene (Saa kan konemor se litt ogsaa), samt National Geographic, Discovery, flere filmkanaler paa engelsk samt CNN og Skynews og mye annet .  Saa det er nok aa velge i det er helt sikkert
image image image
Og naar man i tillegg er sports interressert saa maa man jo installere noe for fotball, jeg fant en app for den ogsaa, med premier league og mye annet. 
image
Saa naar jeg er paa tur gaar det i Netflix, Movietube og OnAir, slepper aa bry seg om Hotellet har engelsk spraaklige kanaler eller ikke, og funker flott over WiFi. 
Me bloggest :-)

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like