Saturday, May 26, 2012

Endelig sjøsetting

Etter en uheldig høst der ventilen i dobbeltskroget hengte seg opp sakk båten ved kai i Oktober i fjor.  Heltemodig innsats av broderen fikk båten opp igjen.  Han gikk tak i Anfinsen’s motorservice i på Sunde som gjorde en god jobb med å ta opp båten, ta den til Sunde og fikse den.  Men ikke perfekt.  Da vi skulle sjøsette like etter jeg kom hjem holdt jaggu båten på å søkke igjen.  Så ned på Sunde igjen med den.  Da skifte de hele ventilen, og satte i ei vanlig nygle i steden.  Da holder i alle fall dobbeltskroget tett !

 

image

Så nå er endelig båten på plass i båthavna igjen, bare synd at jeg reiser allerede på mandagen, men Ove skal ta seg noen turer, må jo få brukt den. 

Og jeg gleder meg som en unge til å komme hjem igjen, ta kona og lille bangbang med ut på sjøen, finne en holme, la henne bade litt og grille og kose oss.  Skal også prøve å få noen fisketurer i løpet av sommeren.

Nå har jeg heldigvis henger også, så det er for gjort å sule opp til hausten når drittværet kommer. :-)

Men for et fantastisk vær vi har, til og med grillvarselet  i margen viser rød grill nå, da er det bare å fyre opp.

 

 

Anfinsens motorservice finner du på facebook com

image

Gpd sommer, vi blogges

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like