Monday, March 23, 2015

Norgesrekord fra land ?

image

 

Det er på Hooked.no 33-åringen forteller om den eventyrlige fangsten 20 minutter unna Bergen sentrum.

Da var både både rygg og fiskearm helt kaputt
Helge Kvamme om jobben med å få fisken opp

Nettstedet oppgir å være «Norges største, nettbaserte sportsfiskeplattform».

160 centimeter

- Det er helt vilt, og egentlig ganske utrolig. En ser bilder av store langer overalt, så det første jeg tenkte da jeg så fisken min var at den kanskje skaffet meg en plass i 20-kilosklubben, sier han til nettstedet.

Først etterpå tenkte han på at det var spesielt å få den enorme fisken - 25,2 kilo, 160 centimeter og smellfeit - fra land.

Ifølge Hooked.no er det trolig aldri tidligere tatt en så stor lange fra land i Norge.

«Lignende fangster er i alle fall ikke kjent i det stadig voksende kystmeitemiljøet i kongeriket», heter det i artikkelen om Helges eventyrlige fiskelykke.

Nær halvtimes jobb

Den 33-årige bergenseren oppgir at det tok 25 minutter å få fisken opp.

- Da var både både rygg og fiskearm helt kaputt. Enden av stangen hadde til og med laget blåmerke i lysken min, forteller han til sportfiskeportalen

 

Vel fiska

 

animated-fishing-image-0022

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like