Sunday, May 25, 2014

Strake 85 og høns i viltsaus

No er det tid for utreise igjen, og turen går igjen til Afrika, og jeg skal være hjemme igjen tidsnok til årets Thailands ferie.  Skal bli spennende i og med at de holder på med huset vårt der nede

Photo

Treninga har gått meget bra, jeg har klart å holde meg til ca 3 økter pr dag, med en og annen dag nede i kun 2 økter.  Og vekta fortsetter å synke, nå nede på 85.0 kilo uten at jeg har gitt avkall på noe i kosten.

image

og med det er jo heile tredemølla innspart, plutselig har jeg 4 dresser som står som de skulle vært sydd idag.  Og dette er skreddersydde dresser fra det store utland.  20 bukser og skjorter, shorts og alt står som topp igjen.  Formen skal definitivt holdes ved like fra nå av.

Ellers ble det siste middag og da laget vi noe som begge liker, høns i viltsaus.  Du trenger 1 høne eller 2, del opp og kok i ca 1.5 time, legg deretter stykkene i oppvarmet stekeovn og stek de 1 times tid på 175 grader.  Lag viltsaus ala Toro, men bruk kraften fra hønsekoket istedenfor vann.  Deretter legger du hønestykkene tilbake i sausen en stund og lar de koke med.  Server med poteter og grønnsaker, en fantastisk god gammel norsk rett.

Photo: HØNS I VILTSAUS

Me blogges

Cooks graphics

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like