Tuesday, September 2, 2014

Seilaks produsert

I går villle konemoren ha komla, ja ja, sjøl om det var mandag ble det laga komle med saltkjøtt og hardangerpølse.  Blei ganske så brukbar middag det ja.

Og kl 1400 i går hadde seilaksen lagt i røyksyre og farve i 24 timer.Spennende.  Ja både farge og konsistens så bra ut, og jeg la dem på glass.  Blei 2 store og 3 små glass utav det jeg hadde laga.  Den ble behørig lagt på olje og satt i kjøleskapet.

image

Da kvelden kom kunne jeg ikke vente lenger, ei god brødskive blei laga til og seilaksen testa. mmmmmm, knallgodt, bedre enn kjøpevarianten.  Litt mildere i smaken, så jeg skal prøve å ta en halv spiseskje ekstra med røyksyre neste gang.  Men jeg var godt fornøyd med resultatet.

Så 3 glass er reservert til mor, og begge brødrene mine.  Så får jeg få deres dom når de kommer hjem fra ferieturen sin.

Ny porsjon er allerede i gang, 3 flotte llyr og 1 lange blei resultatet av en 2 timers tur i Husnesbukta i går, filetert og lagt i salt. 

me blogges

image

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like