Friday, September 5, 2014

Knurr overalt

I går var en merkelig fisketur.  Jeg dro over til Asalholmene for å teste ut ei grunne, men fant at den var litt nær oppdretts anlegget.  Og jeg liker ikke å fiske i nærheten av slike.  Fisken der er full i dritt og lukter snålt.  Avstanden var vel utenfor det som kreves.  Men allikavel.  Fikk ikke fisk der uansett på den lille halvtimen jeg var der

Så da kjørte jeg bort til Tveit øyene.  Første reket gikk over Tveitøy grunna, og hadde et skikkelig napp der, men den slapp halvveis opp.  Den kjentes ut til å være brukbar størrelse på.  Deretter tok jeg et rek inne mellom øyene og Bleikjo og bortover.  Et påar lyr ble resultatet.

Men så flutta jeg meg bort til Fureholm flua og rekte innover mot Tveitøyene.  Og hva skjedde, jo napp omtrent på hvert eneste kast.  Men merkverdige greier, opp kom den ene knurren etter den andre.  Ja faktisk hele 9 stykk knurr.  2 små torsker fulgte også med opp, men kasta dem uti igjen da de var små.  1 kilo’s torsk fikk være med hjem.  I tillegg kom det en bergnepp og beit på.  Men det med Knurr var det merkeligste jeg har vært borti.  Uansett hvor jeg kasta, rett etter jeg begynte å dra, smokk sa det, og der satt ein knurr.  Ja ja.

I går kveld ble andre batchen med fisk lagt i røyksyre og farge, ny porsjon med seilaks på gang.

Fikk endelig multifilament snøret mitt i går, så nå er 350 meter spola på havstange.  Kanskje det blir tur til Nyleite i helga …….

Vi blogges

animated-fishing-image-0022

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like