Thursday, September 5, 2013

Bergen – Chiang Mai Thai restaurant

Her har jeg enda ikke vaert men blir ikke lenge til. en bytur er planlagt i slutten av September, daa blir det nok et besoek innom fisketorget saa konemoren faar se, og deretter en tur paa Chiang Mai. For dere som er kjent i Bergen, dette er der som Strand hotell ligger.
image
image image
image
Omtale av restauranten fra andre nettsteder, hele omtalen finner du paa linken her
http://www.femstjerner.no/?id=3062
Matmessig begynte det riktig så bra: Tomyuong Kong Soup (75 kr), en råsterk, smaksrik suppe med grønnsaker og tre kongereker. Suppen føltes så sunn at jeg formelig kjente immunforsvaret bekjempe ethvert influensa-tilløp. Sunne supper er ikke alltid gode supper, denne var ekstremt god. Det var så godt at jeg nesten glemte det triste interiøret. Resten av måltidet brakte meg tilbake til jorden og de kraftige treutskjæringene igjen. Hovedretten, Stekt svinefilet med grønnsaker og østersaus (120 kr), var helt alminnelig. Presentasjonen var imidlertid mindre vakker enn det man vanligvis opplever på Thaisteder. Det minnet meg i grunnen om kjøttsuppen min mor serverte hver tirsdag. Thai-omeletten (150 kr) var igjen en opptur. Det er bare å anbefale thai-omeletter; de er mer spennende enn norske. Her fyller man omeletten med masse godt kjøtt og litt grønnsaker. Smaken er mindre omelett-nøytral, mer spicy liksom! Ellers var nudlene bare sånn midt på treet. De var langt fra så gode som man kan få nudler når for eksempel Nama er i form.
Omtaler fra Tip Advisor under

image
Gleder meg, vi blogges

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like