Saturday, June 15, 2013

Predikanten - Camilla Läckberg

Er inne i en stim av Laeckberg boeker naa, maa leses ferdig saa jeg kan gi di videre til den eneste andre nordmannen ombord

"Predikanten" av Camilla Läckberg

Begravd under liket av en ung kvinne finner politiet skjelettene av ytterligere to kvinner, som har vært savnet siden 1976. Den gangen ble sønnen til frikirkepredikanten Ephrain Hult, mistenkt for drap. Han slapp fri på grunn av mangel på bevis. Ikke lenge etter hengte han seg. Var han likevel uskyldig? Er gjerningsmannen den samme som i 1979? Eller dreier det seg om en ny morder som er blitt inspirert av de gamle drapene? Mange spor peker mot Hult- familien og miljøet rundt dem. For Patrick Hedström og hans kolleger i Tanumshede politidistrikt er dette en vanskelig sak. Dette er den andre romanen om Patrik Hedström og Erica Falck

Min mening:

Steikande bra krim, boekene hennes er bra krim uten den store action, men du maa hele tiden lure paa hvem som staar bak uhyggen. Boka var nærmest limt til hendene mine i to døgn, før jeg endelig fikk løsningen på mysteriet. Snedige intriger og godt oppbygd spenningskurve. Overraskende godt språk i partier av boka.  Patrick og Erica er et flott par, og sidehistorien om Anna’s helvete holder ogsaa boka oppe.  En ny klar 5 paa terningen.

Terning:

Jeg ga akkurat oversikten over boekene hennes for et par innlegg siden, saa ikke noe mer der

Som mange av hennes boeker er ogsaa denne filmet

http://www.imdb.com/title/tt1024913/

image

Som jeg sa, steikandes bra underholdning

man reading a book turning pages and looking back and forth

Me bloggas

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like