Sunday, June 23, 2013

Havfruen - Camilla Läckberg

Siste jeg leste, siste av de som broderen sendte med meg av Laeckberg.

"Havfruen" av Camilla Läckberg

Magnus Kjellner blir funnet fastfrossen under isen, med merker etter vold. En av vennene hans, Christian Thydell, har fått anonyme trusselbrev. Han viser brevene til Erica Falck. Christian nekter å gå til politiet, men Erica viser et av brevene til Patrik. Han aner at det finnes en sammenheng mellom brevene og drapet på Magnus, og at sporene fører bakover i tiden. Dette er den sjette boka om Erica og Patrik.

Min mening:

Enda en topp bok av Laeckberg, ikke saa god som den forrige men fremdeles av topp kvalitet.  Men er dette slutten av serien ?  Slutten av boken kan jo tyde paa det, men jeg roeper ikke noe.  Jeg skal i allefall lese det som hun gir ut av krim og spenning.  Jeg gir en 5 paa denne boka.

 

Terning 5

MINA BÖCKER

"Att skriva deckare har alltid varit min stora dröm. Den gick i uppfyllelse när min första bok, Isprinsessan, utkom 2003. Nu finns min åttonde bok, Änglamakerskan, ute i handeln i september 2011. Här på min hemsida kan du läsa om mig, mina böcker och om Fjällbacka, orten där jag växte upp och som jag gjort till min "brottsplats". De flesta av karaktärerna i böckerna är fiktiva men några av dem finns på riktigt i Fjällbacka, och dem får du också lära känna närmare här. Trevlig läsning!"

I Fjällbackaserien har det kommit ut åtta böcker. Camilla har även hunnit skriva två kokböcker tillsammans med sin gode vän Christian Hellberg: Smaker från Fjällbacka och Fest, mat & kärlek. Här nedan ser du alla böckerna i Fjällbackaserien i kronologisk ordning:


1. Isprinsessan
2. Predikanten
3 Stenhuggaren
4. Olycksfågeln
5. Tyskungen
6. Sjöjungfrun
7. Fyrvaktaren
8. Änglamakerskan

 

 

Me blogges

image

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like