Sunday, April 7, 2013

Ulykkesfuglen – Camilla Laeckberg

Min andre bok av Lackberg, og den svarte til forventningene

"Ulykkesfuglen" av Camilla Läckberg

Marit Kaspersen blir funnet død i bilen sin etter en utforkjøring. Hun rørte aldri alkohol, likevel har hun en promille på 6,1. Hun har også noen uforklarlige blåmerker og rester av tape rundt munnen. Politimannen Patrik Hedström og hans kolleger på Tanumshede politistasjon oppdager at det har vært liknende tilfeller andre steder i Sverige, der samtlige av ofrene hadde store mengder alkohol i blodet. En avrevet side fra eventyret om Hans og Grete ble også alltid etterlatt i nærheten av den døde. Ikke lenge etter Marits død blir en av deltakerne i realityserien Fucking Tanum funnet myrdet i en søppeldunk. Kan denne saken ha noen sammenheng med de andre drapene? Dette er den fjerde romanen om Patrik Hedström og Erica Falck.

Min mening:

Topp underholdning fra Lackberg, Patrik og hans kolleger faar et nytt mord aa bryne seg paa, det viser seg at det ikke er det eneste.  Jeg har virkelig faatt sansen for hennes boeker og klinker til med 5 paa terningen.  Jeg gleder meg til aa lese mer.  Jeg liker spesielt den underfundige maaten hun blander inn forhistorien til de tingene som skjer, baade i denne og den forrige boka jeg leste.  Rett og slett kosekrim.

Terning:

Lenker til andre av hennes boeker :-)

Her en forsmak paa en av hennes andre boeker

God lesning, me bloggas :-)

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like