Thursday, April 11, 2013

Endelig billige nettbrett ogsaa i Norge

IPAD starta jo revolusjonen med nettbrett.  Men jeg og mange andre liker ikke Apple paa grunn av de bare bruker sine egne loesninger.  I tillegg er de jo ganske saa heftig i pris.

Heldigvis dukket jo Amazon opp med sitt rimelige nettbrett Kindle Fire, deretter fulgte Nook og Kobo opp samt Google med sitt Nexus7.  Nexus 7 ligger naa under 2000 kroner, og du kan ogsaa faa Andersson’s 7 tommer nettbrett til rett over tusenlappen.  (NetOnNet – og det er testet hos dinside.no med godt resultat) Naa kommer de andre store aktoerene paa banen og sist naa er Asus som er kommet med et brett til knappe 750 kroner i USA, blir vel rett over tusen lappen i Norge

Jeg var en av de foerste som kjoepte Kindle Fire, jeg fikk mitt ombord i et av vaare skip mens vi var i USA.  Det var jo endel begrensninger siden dette var beregnet paa det amerikanske markedet.  Men etter aa ha roota (Hacka) det ble det et kjempebrett.  Eneste det mangler er mikrofon saa man kunne brukt det paa Skype. 

Jeg kjoepte nylig noen Nexus 7 og ga vekk i gaver, og det ble meget populaert mottatt.

Her er Asus sitt siste bidrag, vel verdt aa vurdere.  Jeg har med meg min Fire overalt, har mail og kalender synka opp mot Google, og med en del andre apper saa er det kjempeflott.  (Netflix, radio og direkte sendt Thai TV, samt Skynews og annet) er den uunvaerlig

 

DNP ASUS' $150 MeMo Pad now on sale

ASUS' 7-inch MeMo Pad now on sale for $150

Today, ASUS unleashed its $150 MeMo Pad to the frugal masses. This 7-inch slab packs a 1GHz single-core VIA WM8950 processor, 1GB of RAM, 16GB of expandable storage, a 1-megapixel front-facing shooter and Android 4.1. While its specs aren't anything to sound-off about, this distant cousin to the highly acclaimed Nexus 7, might be worth considering if your budget happens to fall $50 shy of Google's entry-level slate.

Lykke til, vi blogges, kjoep deg et nettbrett, du vil ikke angre :-)

http://www.animation-station.com/nautical/images/naut011.gif

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like