Friday, March 2, 2012

Travel uke og Mopedbil skal kjøpes

Jeg fikk meg en liten fisketur loerdag i forrige uke.  Været var greitt så det bar ut til svabergene nedenfor Amcar klubben på lørdagen, en times fiske resultterte i 2 nye sluker på bunnen av fjorden.  Heldig da at sluker ble solgt til kr 10 nesten overalt i fjor.  Men har mangen igjen, så ikke noe problem.  Tenkte jeg skulle få meg en liten tur i dag også.

Søndagen bar det over til Skottland en liten tur.  BOSIET kurs.  For dem som ikke er i offshore, så er dette Sea Survival, Underwater Helicopter escape training og førstehjelp.  Dette er et kurs vi må ta hvert 4 år for å være up to date med de seneste utviklingene i bransjen.

I tillegg ble jeg kraftig forkjølt.  Jeg kan ærlig si at å sitte opp ned i et helikopter under vann med feber og snufsete nese ikke er noe særlig moro.  Men jeg kom meg igjennom.  Og på kveldene ble det jo en liten stivert.  Fiskerdram.


Så noe fiskerelatert ble det jo.
Så kom jeg meg hjem på onsdagen, heldigvis har vi jo no fått nattferger i Kvinnherad også.  Fantastisk, nå går det an å komme seg hjem hele døgnet fra Bergen.  Utrolig at det skulle ta 42 år fra vi flyttet her til det skjedde.

Så planlegger en liten fisketur i dag, og så blir det å sitte seg i bilen i morgen for en langtur til Trøndelag.  Skal opp å kjøpe Mopedbil til konemoren.  Hun må jo ha noe å kjøre vesla til barnehagen med.  Ikke så godt med scooter om vinteren.  Denne kan faktisk kjøres på vanlig moped sertifikat siden den er registrert før 2003.   Så får hun få seg litt erfaring med den og så får vi ordne mopedbil sertifikat senere når det er tid for å kjøpe en nyere.



ok, ha en god dag alle sammen, vi blogges igjen

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like