Wednesday, March 28, 2012

KOBO Ereader

Som sagt saa gjort, jeg lovte at jeg etterhvert skulle komme med innlegg om baade bokomtaler og lesebrett.  Jeg har og har hatt 3 forskjellige.  Jeg kjoepte meg foerst et Kindle keyboard lesebrett.  Stort sett bare gode ting aa si om det, skal komme tilbake med utfyllende informasjon om det litt senere.  Jeg maatte gi det til kona, da det var det eneste jeg har funnet som stoetter Thai.  Jeg har lasta ned en del thai boeker, og hun er veldig fornoyd.
Deretter kjoepte jeg en Kobo Wi-Fi ereader, eller lesebrett om du vil.  Broderen har hatt det samme i et aars tid og er veldig fornoeyd.  Og det ble jeg ogsaa.  En av tingene jeg liker spesielt godt paa KOBO sitt lesebrett er sorteringen av boeker.  Du kan sortere enten paa titler eller forfatter og det er meget enkelt aa finne frem til boka du vil lese.  Det var mye mer kronglete paa Kindle sin.
Kjoep av norske boeker er ogsaa mye lettere til KOBO, da de kan lastes rett ned og overfoeres direkte via Adobe Digitial Edition til leseren.  Til Kindle maa du konvertere boekene.  Dette er dog ikke noe stort problem hvis du bruker det beste bibliotek programmet paa markedet som er Calibre, dette er et fantastisk program for aa holde oversikt over den digitale boksamlingen din.  Mer om dette senere.
Batterikapasiteten er meget bra, lesing i direkte sollys gaar helt fint, jeg har hatt den med paa stranda i Thailand, og ingen problemer med lesing der. Og det er jo helt fantastisk aa kunne sleppe aa ha halve bagen full i boeker naar man skal reise paa jobb eller ferie.  Kobo sin ereader faar du naa ned i under 100$ paa nettet via ebay, og ofte gaar disse pakkene rett igjennom uten toll.  Det skjedde baade naar jeg kjoepte denne og Kindle keyboard leseren i fjor.
Saa hvis du ikke har proevd et lesebrett enda, loep og kjoep.  Det vil bli den beste investeringen du har gjort noensinne hvis du er liker aa lese boeker. En av tingene jeg liker er muligheten til forstoerre skriften.  Etter som man blir eldre blir mange av pocket boekene med liten skrift veldig tung aa lese.  Her har du ikke det problemet.
Ellers kan jeg ogsaa anbefale bloggen til Marianne Soeiland – ebokhyllami.blogspot.com som har mye bokomtaler, innlegg om lesebrett og sammenligninger mellom lesebrett.
Vi blogges

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like