Wednesday, March 7, 2012

650km tilbakelagt i Mopedbil

Ja tidlig i går morges bar det over Haukeli med Skoda’en.  Lett snøvær på turen over, men det er ikke noe hinder for en Skoda med traction control og det hele.

 

Det gikk til Halden da vi ville og se på en mopedbil der.  En 1999 Ligier GLS2 som skulle gå til 26000,-   Vi ankom Halden ca 1430 og titta på saken.  Mopedbilen så grei ut og ble innkjøpt.  Så bar det nedom Sverige først for å handle litt.  Vi fulgte GPS’en for å unngå motorveiene og havna over grensa på en plass jeg aldri har vært før, men enda no til slutt opp i Strømstad.  EN liten handel ble gjort og både bagasjerommet på Skodaen og mopedbilen ble fylt til randen med godsaker.

Vi kjørte fra Strømstad kl 1730 og det bar på mange kjerreveier oppover Østlandet.  Jeg var til tider steinsikker på at jeg var på Villspor, men etter hvert dukka no både Vestby og Drøbaksveien opp, så oppe med Oslofjord tunnelen ca kl 2000.  Ligier’n gikk i 45 om det var oppover eller nedover. Så jevn fin marsjfart.   En del sure bilister møtte vi på, men veien er for alle, og vi holdt oss unna motorveiene.

Over Haukeli snødde det og var kjelkeføre, jeg må innrømme det var forskjell på å kjøre mopedbilen og Skodaen.  Den lille Ligier’n hadde helårsdekk, men var som ei kjelke over fjellet.  Men det gikk no bra. 

Etter ca 550 lange kilometer i 45 snitt, endte vi endelig opp på Husnes igjen klokka halv sju i dag morges, må innrømme at det bar rett til køys ja.  Utpå ettermiddagen kvikna jeg til og var ute en time å lærekjørte med Kona.  Et par hjerter i halsen, og hilsning på fortauskanter ble det, men det gikk bedre etter hvert.  Så det må nok bli noen løretimer med meg før jeg slipper henne alene på veien i den lille kassa.

Men bilen var bra, meget godt varmeapparat, god radio.  visker både foran og bak.  Gode lys.  Elektrisk vindusheis på begge sider.  Var jo nesten som en liten postman Pat bil dette.  Kommer nok til å bruke den litt jeg også på småturer ned til senteret.

Ellers hadde hu som vi kjøpte han av kjøpt seg en ny, en AiXam og dem må jeg innrømme at var rett og slett lekker

 

Føg med, følg med.  Fortsettelse følger

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like