Monday, April 1, 2013

Isfiske – har aldri proevd det.

Dette er noe jeg aldri har proevd.  I aar hadde det vaert muligheter paa Opsanger vatnet i alle fall, men jeg tenkte liksom aldri paa det.  Paa andre kanter av lander er jo dette en meget populaer fiske hobby, og man kan visst faa mange ukjente arter ogsaa.  Fulle artikkelen finner du paa lenken.

http://ut.no/artikkel/1.10958579

 

Isfiske på sjøis (Foto: Nils Arne Sæbø/NRK)

STORFANGSTS PÅ ISEN! Irvin Kilde og Bjørn Florø-Larsen (t.h) kan stolt vise frem to store skater, etter en lang dag med isfiske.

Foto: Nils Arne Sæbø/NRK

På sjøis kan du få helt andre fiskeslag enn det du vanligvis forbinder med isfiske.

Men man maa vaere forsiktig, det var jo nettopp en artikkel om flere hundre isfiskere som maatte reddes i Latvia eller rundt deromkring da isen rundt den broet opp og de begynte aa drive til havs.  Les mer i lenken under

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10108882

Jeg har enda ikke faatt fukta fiskestanga i aar, men til denne breaken i slutten av April, daa skal jeg ha meg noen turer langs svaberga hjemme :-)

vi blogges :-)

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like