Thursday, October 24, 2013

The Grim Reaper – Steve Alten

En stund siden jeg har lest noe av Alten, summa meg endelig til aa lese denne som har lagt paa paperwhite Kindle min en god stund.

"Grim Reaper - End of Days" av Steve Alten

I Grim Reaper: End of Days, tar bestselgende forfatter Steve Alten oss med på en klassisk helts reise av gode mot det onde,  Langt mer enn det virker, trekker historien skremmende paralleller mellom mangel på moral og et ødelagt Europa før Svartedauden og dagens grådighet som  har roetter i  vårt eget samfunn i økonomisk kollaps, to endeløse kriger - og et svært reell skjult biologisk program, avslørt av forfatteren, som kan føre til global pandemi og vår egen selvdestruksjon. Omhyggelig undersøkt, er skrevet i en stemme som minner om Cormac McCarthy, End of Days første bok i en planlagt serie  Hollywood best kan beskrive som "Stand møter Dantes Inferno."

Min mening:

Meget brukbart, men litt tunglest.  Et forferdelig virus slippes loes av en bedratt kvinne som ogsaa er forsker paa et topp hemmelig laboratorium.  Dette raser gjennom New York paa timer og truer fort hele verdens eksistens. Men, jeg gir den bare 3 da den var tunglest som sagt, med en del korreksjon kunne dette blitt en klassiker paa linje med noen av Stephen King’s boeker.

Terningkast.

image

Har bare noen boeker igjen aa lese av ham saa er jeg up to date, Omega Project ligger klar paa lesebrettet :-)

Me bloggas

man reading a book turning pages and looking back and forth

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like