Friday, October 4, 2013

Det ingen vet–Jan Mehlum

Enda en bok fortært av Mehlum, og her var det nye takter'

"Det ingen vet - en kriminalroman" av Jan Mehlum

Flere unge, enslige mødre blir funnet døde, uten at noen ser noen sammenheng mellom dødsfallene. Politiet konkluderer med at det dreier seg om selvmord eller ulykker. Etter at kriminalbetjent Wilhelm Mørk ber advokat Foyn se nærmere på sakene, tyder funnene hans på at det likevel er en sammenheng. Foyn kommer etter hvert på sporet av en seriemorder som har vært svært dyktig til å skjule sporene sine. Dette er den niende romanen om Svend Foyn.

Min mening

Denne var bra. Ny vri fra Mehlum der fortellingen skifter vinkling ettersom hvilken karakter som forteller.   Jeg synst ellers Mehlum kan bli litt stereotyp i sine boeker, men her fikk vi en annen vinkling og det likte jeg godt. Jeg ga den like godt en 5 paa terningen.

Terning:

Les artikkelen om Foyn her

http://tb.no/kultur/satser-friskt-pa-foyn-1.1456162?startdate=01.02.2012

Mehlum fortjener absolutt et større publikum, jeg har nettopp vist bokutgivelsene hans så jeg repeterer ikke dem igjen her.

Me blogges

man reading a book turning pages and looking back and forth

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like