Thursday, May 30, 2013

Tilbake paa jobb

Ja etter tidlig tur til Bergen paa soendag, 6 timers vent paa Flesland, 2 timer ned til Frankfurt, skifte fly og dra til Soer-Afrika foer man tok en liten flytur oppover langs oestkysten av Afrika havna vi endelig i Mozambique.  6 uker fikk jeg hjemme, og endelig ser det ut til at de har funnet en fast baat for meg igjen.  Jeg trivdes meget godt ombord baade I Falcon og Patriot, men var glad det var Falcon jeg havna paa.

Kjoereturen fra flyplassen til hotellet tok en halv time, paa typisk daarlige norsk europavei  (Javel, kanskje noe daarligere enn det), forlatte byggeprosjekt sto overalt. Paa flyplassen sto et gammelt helikopter og blei fiksa paa, jeg var jaggue glad at vi skulle enten ha baaten til kai, eller ha crew baat ut, det var ikke helt bestemt.

vi kom oss ned til hotellet, et typisk doodlebugger hotell i svarteste Afrika, men det gikk ann, hadde nok kanskje vaert et 5 stjerners for en 100 aar siden, men var nok mer som et 1 eller 2 stjernes naa

Det ble en overnatting, og vi fikk oss en tur ut og brukt noen gaerninger paa mat og drikke.  10 kr for en pils, og en 70 kroner for en T-bone steik paa den naermeste beer garden.

Vi proevde aa komme oss ut tirsdagen, men da sto ikke tidevannet paa vaar side, og naar vi da ikke har lov aa gjoere personell overfoeringer etter det bir moerkt ble den enda en natt paa hotellet.  Vi kom oss ned i crew baaten, men da gikk den jaggu paa grunn i havna paa grunn av lavvann.  Saa det var det.  Enda en natt og en tur paa en ny restaurant for lunsj og senere middag. Denne gangen var vi en annen og bedre plass og spiste, og jeg fikk noen av de beste King Prawns jeg noengang ha smakt, i tillegg til enda et par billige pils.  Man har det ikke saa verst da :-)

Men endelig kom onsdagen, og grytidlig var vi nede paa kaia, og kom oss endelig ombord.  Ble lest en del boeker paa turen ut denne gangen ogsaa.  Jaggu bra jeg har lesebrett, ellers hadde det vaert 10 kilo til i bagasjen.

Vi blogges

Animated tug boat cruising in the ocean

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like