Tuesday, April 29, 2014

Gerhardsens testamente–Ørjan N Karlsson

Norsk krim med historisk snitt

"Gerhardsens testamente - kriminalroman" av Ørjan N. Karlsson

Norges rikeste skipsreder blir funnet i vannet utenfor Operaen. En tydelig nervøs riksadvokat ber Kyrre Kaupang og Cathrine Bodøgård om hjelp. I løpet av noen dramatiske døgn, smelter fortid og nåtid sammen, og avdekker en hemmelig stiftelse ytterst få kjenner til. Denne stiftelsen ble grunnlagt av Haakon Lie, Jens Christian Hauge og Einar Gerhardsen rett etter andre verdenskrig. Kyrre og Cathrine skal raskt erfare hva det betyr å komme på kant med denne stiftelsen med forgreininger helt bak til 50-tallet. Dette er den første boken om etterforsker Kyrre Kaupang.

Min mening: Jeg synst kanskje denne virker noe søkt.  Selv om det ikke skulle forundre meg at noe slikt skjedde.  Boka er jevnt bra og jeg lander på en 5 på terningen.  Karlsson skriver bra bøker og jeg har likt alle av han. Faktisk enda på 5 på alle.

Terningkast

image

Andre bøker

image

Da har jeg Fredsmekleren og Hauges Direktiv igjen å lese av ham.

Me blogges

man reading a book turning pages and looking back and forth

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like