Wednesday, May 8, 2013

Tom yam i dag–en liten fisketur

Fikk meg en liten tur og fiska i dag.  2 små lyr og 2 små paler. Var ute ved Amcar klubben en liten time.  Var mildt og fint endelig i dag, kanskje kommer våren nå?

Det var konemoren sin tur og lage mat i dag, og da ble det Seafood Tom Yam.  Begge lyrene, litt blåskjell, litt tiger reke og litt små blekksprut ble blanda inn og kokt.  Jeg fikk meg en porsjon også, den var ikke så sterk i dag, hun laga den med henblikk på at vi alle kunne spise.  Ellers lager hun den med 20 små chili i når hun har venniner på besøk, og då blir det for sterkt for meg. En variant som jeg fant  på nettet får du under, men du kan bruke all slags fisk, blåskjell, reker og annet sea food i.

Tom Yam Fish Receptbild - Allt om Mat

 

image

 

 

1 Dela fisken i bitar. Ställ åt sidan.
2 Koka upp kycklingbuljongen i en gryta. Tillsätt citrongräs, galanga, piri-piri,
kaffirlimeblad, schalottenlök och champinjoner. Låt koka 3 minuter.
3 Tillsätt fisken och låt sjuda 1 minut. Smaksätt med limejuice, fisksås och strösocker. Servera och dekorera med koriander.

 

 

 

 

Det var dagens blogg, vel bekomme

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like