Sunday, July 31, 2016

Ny Hobby–og godt er det også

Broderen kjøpte et slikt startsett for å brygge øl på Europris.  Jeg fikk smake et par flasker av han og det falt jaggu i smak.  Så jeg for sporenstreks og kjøpte meg oså.  Har no brygga 3 sett og dette var moro, og godt, og enkelt.

Jeg holder meg foreløbig til de enkle settene som bare trengs å helle ut boksen i gjøringskaret, tilsette sukker eller better brew og litt maltekstrakt, drysse over gjæren og vente en ukes tid før det er å helle det på flasker med et par carbonization drops. 

Billig øl blir det og godt også, alle settene jeg har brygga til nå verdsetter jeg høyere enn industri ølet man får på butikk.  Og nå man da brygger øl til under en 5 kroning for halvliteren kan man jo ikke klage ?.

Jeg har også bestilt juleøl som skal settes snart så det kan stå og godgjøre seg noen måneder. Bernytta anledningen til å bestille en lager og en pilsner fra England også da.  Juleøl har jeg ikke sett på Europris enda.  Så benytta anledningen.

Halve moroa er også å designe etikketter, flere gode Websider for å gjøre dette, jeg bruker www.beerlabelizer.com, og her er et par eksempler

imageimage

Moro er det, og uhyre enkelt

Vi blogges

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like