Wednesday, June 8, 2016

Taxisjåfør, Sosialarbeider og barmhjertig samaritan

Det har vært travle dager etter at jeg begynte som taxi sjåfør, men veldig givende.  Veldig mange av de vi kjører er eldre, bevegelseshemmede eller sykdomsrammede.  Mange av disse trenger en ekstra hånd, og for mange av de eldre har jeg inntrykk av at det er stort sett oss taxi sjåfører de snakker med.  De klarer seg selv så godt de kan, og vi hjelper dem kanskje med å hente posten når vi kjører dem hjem, og bærer inn varer for dem, mange trenger til og med hjelp til å låse opp døra.  Jeg føler meg faktisk litt som både sosialarbeider og barmhjertig samaritan.  Det gir meg en god følelse innvendig.  Joda vi får jo betalt for dette, men allikevel skader det ikke¨å være service innstilt og litt sosial.

Fiske har det blitt liten tid til, men i morgen er det fridag, og da skal jeg utpå så sant det ikke er noe vind.  Svigerfar blir med med en gang, og jeg skal også benytte anledningen til å vise han et par plasser han kan fiske fra land hvis det blir for kjedelig for ham å sitte hjemme når jeg er på jobb.

Helgene er ekstra travle her i kommunen, med Sommerrevyen blir det mye kjøring til langt utover nettene, og alle bilene våre må ut.  Lørdagen var det kjøring til kl 5 om morgenen.  Og vi havner på de utruligste plasser i den grisgrendte kommunen vår, Kringlenes og Bunes nedover skogsveier så man knapt skulle tro en traktor kunne kjørt, men jeg trives godt, og føler faktisk at jeg gjør en innsats som er verdt strevet når jeg ser hvor glad mange av de eldre blir av at man snakker litt med dem og hjelper dem litt.

image

Gode kollegaer har jeg også fått i folkene på Kvinnherad Taxi, de har vært enormt behjelpelige både med å lære meg bruk av taxameter og forklare meg hvor mange av menneskene bor i kommunen vår.  Selv om jeg har bodd på Husnes i 45 år er det mange veier jeg ikke vet navnet på, men sånn blir det vel.  Vet hvor mange av vennene våre bor, men adresse og veinavn ?????  En flott gjeng er de

Forhåpentligvis til å skrive et nytt innlegg i morgen

Vi blogges

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like