Friday, July 25, 2014

Travel uke med leting etter båt

Jeg ble så tent av broderen sin båt at jeg bestemte meg for å begynne å se etter en båt selv også.  Det er jo ganger jeg kunne tenkt meg enten ut og fiske, eller ta konemoren og vetlo med ut på en fisketur eller badetur til en holme og han kunne tenkt seg å bruke båten sjøl.  Han tilbød med å låne den så ofte jeg ville, emn man er da avhengig av andre.

Jeg var en tur i Kinsarvik og titta på en 19 foter til rundt 20.000, men var en gammel Mercury på den, og båten var ikke så bra.  Deretter bar det til Bømlo på tirsdagen og kikka på en Selco 16 foter som jeg bestemte meg for. Med en 50 hesters Yamaha på hekken gjør den rundt 25 knop. Mer en grei nok for konemoren, vetlo og meg selv.

imageimage

image

Men selvfølgelig klarte jeg å gå på grunn utenfor Bømlo, så slo av 2 blad på propellen, og dermed var det i hurten og sturten over til Fitjar på onsdag og kjøpe ny propell, og bytting av propell om ettermiddagen.  Det var en enkel sak, og lettelsen var stor da prøveturen gikk onsdag ettermiddag uten problemer. 

Dermed ble det fisketur med mor på Torsdag, fikk et par torsker og lyr, men ikke store mengdene.  Ove og Unni var også med. Navionics HD appen er i flittig bruk.

PhotoPhoto

Vi blogges

Speed boat animated gif

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like