Thursday, July 17, 2014

På marked i Lan Sak–bilvask

Ene dagen vi var i Mae Poen kjørte vi til Lan Sak der det var marked.  Svigerfar skulle vaske bilen der også.  I Norge koster vel en gullvask hos Statoil mellom 200-300 kroner med polering.  Var litt billigere der ja

Altså full vask, for hånd.  Innvendig shining og vask av matter, samt vask av hjulbuer og alle gummi detaljer, hjul, lasteplan og det hele med polering til slutt.  Den nette sum av 32 kr omtrent (150 bath) og bilen så ut som ny.  Litt av en service.

Med all kjøringen rundt omkring i Thailand fikk jeg rikelig anledning til å teste ut den GPS appen jeg fortalte om tidligere.  Den funka knallbra, kjapp beregning av ruter, og regna ut ny vei hvis man kjørte om en annen by.  Virkelig imponert.  Pluss et enormt utvalg av POI med hoteller og alt mulig annet.  Jeg kjoepte World license, det koster rett under 500 spenn, og jeg bruker den nå også her hjemme.  Bedre enn GPS’en som jeg har i Skodaen faktisk.

http://kystogfisk.blogspot.no/2014/03/gps-bil-navigasjon-thailand.html

Vi blogges

No comments:

Post a Comment

Lectinect

Krimklubben

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

You like